maanantai 5. helmikuuta 2018

Desucon Frostbite 26.-28.1.2018

Desucon Frostbitessä tuli käytyä, ja vuoden ensimmäinen coni tuli nyt koettua.
Con oli positiivinen kokemus, ja olin siitä vähän yllättynytkin, enemmän ja vähemmän huonosti menneen Desuconin jälkeen.
Matka coniin ei mennyt ihan suunnitellusti, koska jouduin hakemaan ompelijalla teetetyt stay -upit, koska ompelija ei ehtinyt saada niitä valmiiksi ennen lähtöpäivää. Ei siinä mitään, sukkien haku kävi helposti. Olin myös aikaisempana päivänä onnistunut katkaisemaan yhden kynteni, ja olin mielestäni sopinut ajan kynsihuoltoon. Hirveässä kiireessä menin huoltopaikkaan vain huomatakseni, ettei kynsiteknikko ollutkaan paikalla. Soitin hänelle, ja hän vastasi ettei aikaa ollut varattu :D Olin ihan varma, että aika oli varattu, mutta conia stressatessani olin ymmärtänyt väärin.
Tämän takia jouduin odottamaan junaa lähemmäs tunnin juna-asemalla.
Saavuin coniin siinä kuuden aikoihin, ja ennen sisälle menoa jäin reiluksi puoleksi tunniksi juttelemaan parin kaverin kanssa.
Perjantaina minulla ei ollut suunnitelmia, ei luentoja tai muutakaan missä olisi nyt pakko olla, joten coniin päästyäni vaihdoin Demoniat jalkaan ja kuljin ympäri conia lähinnä puhumassa ihmisille.
Desucon ja Frostbite ovat siitä mukavia coneja, että ne alkavat perjantaina myöhään ja ennen conia ehtii jopa tekemään jotakin. Olin pistänyt perjantaiksi minarini päälle, Burleskan korsetin ja Demonia Charade 100 -kengät. Korsetti oli päällä myös Traconissa, jolloin se oli osittain hajonnut. Olin hienosti onnistunut unohtamaan tämän, ja korsetti palveli nätisti perjantain, mutta hajosi täysin lauantaina. Charadet ovat yhdet parhaimmista kengistä mitä olen ostanut, älyttömän nätit ja helpot kävellä, mielestäni mukavammat jalassa kuin Demonian platformit mitä omistan.
 Kävin katsomassa kirpputorin, lähinnä figuurien toivossa. En kuitenkaan löytänyt mitään ostettavaa ja tsekkasin lähinnä figuurit, kun muut tuotteet eivät hirveästi kiinnosta. Frostbitelle täytyy antaa kiitosta, että kirpputori toimi paljon paremmin kuin kesä-Desussa. Nyt kirpputorille oli löytynyt järkevä tila, toisin kuin Desuconin pieni aidattu tila Metsähallissa.
Perjantai meni aika normisti, tapasin vanhoja ja uusia kavereita ja joitakin henkilöitä, jotka tunnistivat minut mutta minä en heitä. Muutama kehu asustankin tuli.
Olin ostanut kaveriltani majoituksen Feronomilta, kun tämä ei päässytkään tapahtumaan. En ollut tietoinen Feronomista, mutta pidin huoneesta todella paljon. Hotelli oli lähellä kaikkea, ihan vieressä oli kauppa, Subway oli ihan muutaman minuutin kävelyn päässä.
Mutta outoa oli, ettei varauksen nimeä voinut muuttaa. Kaverini oli ilmoittanut tietoni Feronomille, mutta silti numerokoodi huoneeseen tuli hänelle. Joka kerta kun soitin asiakaspalveluun siellä ihmeteltiin miksi huone on miehen nimellä, ja yritin kahdesti muuttaa huoneen nimen omakseni, mutta se ei onnistunut. Vasta kolmannella kerralla sain tietää ettei huoneen nimeä edes voi muuttaa vaikka kahdesti minulle sanottiin että voi, ja kun tilasin sunnuntaille pidemmän check outin lasku meni kaverilleni, ja joutui sitten välittämään laskun minulle. Jessus. Huone oli kuitenkin paljon parempi kuin Desuconin hotelli joka oli aivan karmea, ja varmaan menen Feromonille seuraavankin kerran. Lauantaina sain myös tietää, että hotelli sijaitsi muutaman minuutin kävelyn päässä iltabileistä, joka oli ihan jees, vaikka en siellä kovin kauaa ollutkaan.



Perjantain look.


Lauantaina olin pistänyt herätyksen kello yhdeksitoista, mutta jotenkin heräsin kello puoli yhdeksän. Olin yllättävän virkeä ottaen huomioon että olin viimeiset kaksi yötä nukkunut vain pari tuntia, ja rupesin pukemaan. Ompelijalla teetetyt PVC-somisteiset stay-upit olivatkin liian isot, mitä epäilinkin kun niitä ehdittiin sovittaa vain kaksi kertaa. Menin sitten aikaisimmilla stay-upeillani, joka oli minulle ihan jees. Ompelija kuitenkin lupasi pienentää stay-upeja minulle.
Puin päälleni ja rupesin tekemään meikkiä. Päätin tehdä samanlaista meikkiä mitä olen tehnyt jo pari kertaa aiemminkin, ja se onnistui hyvin. Johtunee kai siitä, ettei minulla ollut kiire tehdä sitä.
Saavuin coniin, pistin kengät jalkaan ja menin pukkareihin pistämään korsettia päälle. Jalassani olivat Charade 206 -saappaat, joissa on sama korko kuin perjantain kengissä, mutta ovat hyvin eri näköiset ja omistavat pidemmät varret. Koska olin laiska, kengät olivat kotona kuukauden ilman että kykenin sovittamaan niitä, nauhojen takia. Vain pari päivää ennen conia sain aikaiseksi löysentää nauhoja, ja testata kenkiä. Korkokenkiä pitäisi mallata jalkaan parikin kertaa ennen käyttöä, mutta yllättäen kengät muokkaantuivat jalkaan aikalailla ensimmäisen käytön jälkeen. Ensimmäisellä käytöllä kengät olivat hyvin jäykät ja varsi asetti jalkani niin että paino tuli päkijöille. Lauantaina toista kertaa kenkiä käyttäessäni tätä ongelmaa ei enää ollut, paino pysyi kantamaan kohdalla ja kengät tuntuivat hyviltä. Menin sitten pukuhuoneeseen ja kysyin eräältä voisiko korsetin pistää päälle. Korsettia pistettiin päälle jonon aikaa, mutta valitettavasti korsetti meni ja hajosi. No, ei siinä mitään ja uusia korsetteja tilaamaan.
Lauantai meni aika normaalisti, tuli nähtyä ihmisiä ja käytyä myyntipöydillä. Myyntipöydiltä en taaskaan löytänyt yhtään mitään, siellä on samat myyjät vuodesta toiseen ja samat tuotteet.
Tapasin myös yhden henkilön joka kertoi nähneensä minut kommentoimassa erään Facebook -kaverini postauksia. Sama henkilö myös kertoi, että oli tuonut jonkun kaverinsa coniin ensimmäistä kertaa ja tämä kaveri oli tunnistanut minut Tuskasta. Olen siis käynyt Tuskassa kerran, vuonna 2014. :D

Lauantai.

Lauantaina illalla istuttiin kaverien kanssa pöydillä ja sain kuulla että majoitukseni oli vain muutaman minuutin kävelyn päässä iltabileistä. Lähdin sitten hotellilleni, kävin syömässä ja menin iltabileisiin. Iltabileet eivät minusta olleet mitenkään erityisen hyvät. Musiikki ei ollut minun tyylistäni, aika perus teknojumputusta, kaikille baareille oli monen metrin jonot. Olin yksin hetken, kuunnellen musiikkia kunnes löysin yhden tuntemani henkilön.
Juteltiin siinä sitten miten coni meni, kunnes päätin lähteä takaisin hotellille.

Sunnuntaina sitten olin herännyt sen verta myöhään, että ehtisin olla conissa vain sen pari tuntia. Saavun coniin vähän päälle yhden, joten ehtisin olla conissa vain sen neljä tuntia. Tämän takia en oikein jaksanut panostaa, pistin päälle nahkahousut minarin sijaan enkä edes meikannut mitenkään erityisen hyvin.
Koska halusin käydä ainakin yhdellä luennolla, kävin sunnuntaina luennolla Muoti historiaa, historiallista muotia, joka kertoi Japanin historiasta. Luento oli hyvä, kuvia havainnollistamaan oli paljon ja vähän animestakin puhuttiin koska animetapahtuma. Tiedän jonkin verran Japanin muodista, mutta lähinnä kimonoista, koska olen lukenut geishakulttuurista. Suurin osa naisten muodista oli tuttua, mutta esimerkiksi samuraitten muoti oli jotain mistä en ollut tietoinen. Pidin myös, kuinka luennoija käytti japanilaisia termejä suomenkielisten sijaan.
No, loppupäivä menikin hengailuna, olin luennon jälkeen sen pari tuntia conissa niin mitään kovin erikoista ei päässyt tapahtumaan. Olin tilannut liput junalle kymmenen yli viisi, mutta jotenkin aika vain kului ja olin tilaamassa taksia tasalta. No, taksi tuli ja se oli paikalla juna-asemalla juuri kymmenen yli. Menetin reilun kympin, mutta sille ei voinut mitään. Onneksi busseja vielä meni ja odottelin pari tuntia, ja olin kotona puoli yhdeltätoista.
No, sellainen oli Desucon Frostbite. Seuraavana sitten Umicon.
Ostoksia ette saa, koska en ostanut mitään. En yhtään mitään. :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti