tiistai 16. lokakuuta 2018

Tracon 8.-9.9.2018


Tänä vuonna ei ole tullut paljoa blogiin kirjoteltua. Coneissa olen käynyt, ja Tracon olikin kuudes conini tänä vuonna, mutta vain Desucon Frostbitestä tuli kirjoitettua.

Yleensä alan kirjoittamaan parin päivän sisällä kotiin saavuttani blogausta conista, mutta Traconin jälkeen iski astetta kovempi flunssa ja kuume, joten kirjoituksen aloittamisesta meni se reilu kolme viikkoa.

Traconin lauantai meni ihan hyvin.
Saavuin coniin siinä yhden aikaan, ja huomasin lipunvaihtopisteen paikan muuttuneen.
 Lipunvaihtopiste yleensä on ihan Tampere-talon vieressä, kun nyt se oli siirretty todella kauas Sorsapuistoon ihan epäloogiseen paikkaan, ja siksi minulla kesti hetki löytää paikka, jolla saisin rannekkeen vaihdettua.

Kävin myös nostamassa rahaa kirpputoria varten, tosin turhaan koska tällä kertaa en löytänyt kirpparilta mitään. 
Se oli vähän yllätys, menin sinne katsastelemaan figuureita, joita oli viime vuonna paljon enemmän.
Liekö sitten etteivät myyneet, kun tarjontaa oli tänä vuonna puolet vähemmän.

Tämän jälkeen tuli hengattua ihmisten kanssa, kunnes päätin mennä katsomaan luennon Kuroshitsuji ja historia - Mitä oikeasti tapahtuikaan?.
Kuroshitsuji on yksi harvoja animeita mitä olen jaksanut katsoa useamman kauden ja mangaakin tuli luettua yli kymmenen pokkaria.
Oli siis todella mukavaa nähdä tutusta sarjasta hyvä luento.
Luennolla kerrottiin tositapahtumista ja Kuroshitsujissa esitetyistä versioista.
Luennolla käytiin läpi Viiltäjä-Jack ja kuningatar Viktoria, sekä laiva Campania, joka on Kuroshitsujin versio Titanicista.
Luento oli todella hyvä ja toi minulle uutta tietoa, kuten esimerkiksi se että Viiltäjä-Jackin henkilöllisyys on onnistuttu todistamaan.
Olen katsonut Kuroshitsujia viimeksi vuonna 2014, ja minulla oli käsitys että olin katsonut sarjan loppuun.
Nyt Wikipediaa vilkaistessani huomasin, että uusia jaksoja on tullut, ja Book of Murder ja Book of Atlantic ovat katsomatta.
Tämän jälkeen päätin käydä syömässä, ja sitten vain hengailin, kun muuta ohjelmaa ei päivällä ollut.
Myyntisalissakin kävin, mutta kävin siellä 10 minuuttia ennen sulkemisaikaa, joten en hirveästi ehtinyt katsella, ja samat tuotteet siellä on vuodesta toiseen.
Salissa myytiin Wedding Sonicoa, jota olen katsellut, mutta hintaa oli lätkäisty 300 euroa joka on minulle vähän liikaa. En ole vielä päättänyt ostanko kyseistä figuuria, Sonicon häämekko ei ole ihan täysin makuuni, mutta ehkä sitten joskus kun hinta laskee.


Lauantain look.



Illalla lauantaina tuli sitten käytyä myös iltabileissä,  jossa oli erittäin mukavaa. Juttu luisti ja vaikka en alkoholia sen kalliuden takia ihan hirveästi juonutkaan, oli erittäin jees tunnelma.
Lähdin aika aikaisin pois, koska halusin herätä aikaisin Traconin sunnuntaihin ja muutenkin hotellissa oli kello 12 huoneen luovutus.


Olin pakannut erään henkilön kanssa matkalaukkuni, mutta hän oli pistänyt lääkkeeni matkalaukun piilotaskuun.
En tiedä oliko alkoholilla vai kovalla väsymyksellä tähän asiaa, mutta en löytänyt hotellissa lääkkeitäni, ja luulin että ne on varastettu.
Ajatukseni oli ihan ymmärrettävä, viime vuonna joku onnistui varastamaan Traconissa meikkini.
Hieman harmitti, olin saanut tuurilla paremman huoneen kun normihuoneeni lukosta oli mennyt virta. Huone oli hyvä, mutta en sitten nukkunut silmäystäkään, ja sunnuntaina olin varsin kuollut.
Perjantai-lauantai yönä olin nukkunut 2-3 tuntia ja lauantai-sunnuntai yönä en nukkunut ollenkaan, joten Traconin toinen päivä meni aika sumussa.




Hotellihuone oli ihan jees.


Sunnuntaina näin vain muutaman ihmisen, ja aikaisempien tapahtumien jälkeen en olisi varmaan edes jaksanut olla kovin sosiaalinen.

Kävin kuitenkin pistättämässä korsetin päälleni, ja kävin katsomassa luennon Welcome to Silent Hill.
Olen Silent Hillin fani, mutta suurin osa pelien läpipeluiden katsomisesta on jäänyt sinne to do -listalle.

Leffat olen nähnyt, Silent Hill kakkosesta olen katsonut läpipeluun ja Silent Hill kolmosen läpipeluussa pääsin vissiin puoleen asti.
Luennolla käytiin erittäin kattavasti läpi sarjan jumalamytologiaa, pelin maailman ja oikean maailman jumalia.
Luento oli selkeä, ja siihen oli pakattu todella paljon informaatiota 45 minuutin sisään.
Itse pelien jumaliin perustuvista hirviöistä olin jollain tasolla kartalla, mutta opin paljon uutta eri mytalogien jumalista.

Tracon meni ihan hyvin, näytin ihan siedettävältä ja uusi korsettinikin istui paremmin kuin oletin..
Seuraava conini onkin sitten Desucon Frostbite.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti